maanantai 9. tammikuuta 2012

7.1 epistelyt lägin hallicupissa + perjantaitreenit Unnan kanssa

Perjantai-iltana käytiin taas Veikkolassa omatoimitreeneissä Anun kanssa. Tällä kertaa mukaan lähti vaan Unna, kun I&E oli jo saanut pitkät lenkit. Tehtiin aika yksinkertaista rataa missä oli hyppyjä ja putkia ja olikin aika hyvä treeni Unnalle. Alku meni hyvin kun muistin ottaa tarpeeksi etumatkaa aloituksessa ja pitää rintamasuunnan ajoissa oikeaan päin. Olin toivonut treeniin takaaleikkauksia, joten noi on vähän väkisin tungettuja. En mä muuten niihin ohjais takaaleikkauksia mutta kun niitä tarvitsi treenata niin mehän treenattiin. Alkuun otin vaan tota 13-9 hyppy sarjaa eri suunnista ja alkohan ne takaaleikkauksetkin sujua. Tähän väliin täytyy sanoa että Unnalla oli mieletön into ja vauhti päällä koko tunnin ajan vaikka touhuttiin jotain koko ajan. Rataakin otti uudestaan ja uudestaan ilman väsymyksen merkkejä, täytyy vaan mun muistaa aina lopettaa ajoissa. En oikein malta lopettaa kun koira menee niin hyvin ja tekis mieli vaan treenata ja treenata lisää ;-) Vikankerran ku otettiin ni takaaleikkaukset ja kaikki suju ongelmitta.
Keppejä otettiin erikseen ja ne sujuu jo samalta puolelta ohjattuna hyvin. Menee ilman mitään käsiapuja ja tosta on helppo sitte alkaa muuttamaan niitä itsenäisemmiksi. Toiselta puolelta ohjattuna (vas.) pitää vielä auttaa kädellä mutta eiköhän sekin mene kohta sinne lihasmuistiin..


Piristystä, vuosi sitten, Ilonan kanssa ekoissa virallisissa (:

Lauantaina aloteltiin vuotta 2012 episten merkeissä. Mä mietin, mietin ja mietin sitä että kumpi lähtee kisaamaan, koska kolmen koiran kanssa en lähde ratoja juoksemaan ja Unna oli se varmin tapaus. Päädyin kuitenkin Ilonaan, koska olen totaalisen kyllästynyt Ellin temppuiluun radalla joten parempi vaan jättää se kotiin...
....ja niin tiiänhän mä sen että sillä täytyis vaa kisata ja kisata ni päästäis ehkä tosta ongelmasta eroon ja rutiinia tulis mutta ei kauheesti huvita maksaa 5 euroa siitä että käydään kääntymässä ekalla esteellä ja koira on taas ihan erimerkeissä tekemässä rataa kuin mä. Ehkä mä vaan pidän vähän taukoa ja odottelen ihan 
rauhassa ainakin sinne treenien alkuun asti (ensi viikkoon..) ja sitten katsastan tilanteen uudestaan.

Kisaavien rata oli superhelppo, pelkkää juoksemista eikä pahoja ongelma kohtia ollut ollenkaan. Sanoisinpa että, melkeimpä enempi möllitasoa. Ilona oli selvästi innoissaan kun pääsi tuttuun paikkaan pitkästä aikaa kisaamaan ja menihän se ihan mukavasti. Vauhtia ei ollut huimasti mutta enemmän kuin yleensä ja tehtiin 0-rata! Ja mitä vielä, ei tullut edes yliaikaa (!!!!!!!!!!!!!) wow tää on Ilonan historiassa ensimmäinen kerta kun kisaavien radalla tehtiin nolla jossa ei ollut yliaikaa, eikä niitä ihanneaikaan meneviä nollia edes mölleissä tullut kuin max. yksi :D Oltiin 3.sijalla sentäs eli ihan tyytyväinen saa olla mummeliin! (:

Unnan kisarata oli jotain ihan kauheeta. Koira meni kyllä ihan hyvin mutta mä olin myöhässä joka paikassa ja  tuli turhia pysäytyksiä ja mitävielä! Oma moka, koira oli taas super eikä nopeudesta voi valittaa. Mun täytyy alkaa lenkkeilemään ja kohottamaan kuntoa kun en pysy enää ton perässä .... hyl tuli tulokseksi.
Möllirata olikin sitte ihan überhelppo mikä ei tietysti ollu kovin kiva juttu Unnan kanssa. Unna oli onneks jo ehkä hitusen rauhallisempi. Mutta tulipahan tehtyä pari niin turhaa virhettä radalla, sitä mä sanoin jo ennen että liian helpoilla radoilla menee helposti ansaan. Toinen virhe taisi olla se kun Unna meni puomille putken sijasta ja toinen tuli sitten siitä kun ekan virheen takia olin jo ite ihan sekasin ja väärällä puolella joten joku ylimääränen pysähdys siinä tuli. Aika meni kuitenkin reilusti alle ihanneajan. En muistanut yhtään sitä että mölleissähän ei hylätä joten melkein lähdin paikalta katsomatta tuloksia. Unna oli kuitenkin sijoittunut toiseksi vaikka virhepisteitä taisi ollakin. Tyytyväinen saa taas olla! Unnan toinen peräkkäinen 2.sija ja saman päivän aikana kummatkin koirat sijoittui eli vuosi ei olisi voinut paremmin alkaa (:





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti