maanantai 26. maaliskuuta 2012

Junnuilemassa puudelierkkarissa ja cairnkatselmuksessa!


Kauan odotettu puudelierkkari ohitse ja kivat fiilikset jäikin! Kisakoiraksi päätin sittenkin ottaa ihanan Rasmuksen (<3) koska se vaan on niiiiiin ihana että kisaisin sillä vaikka kaikki kisat jos pystyisin. Niin ja blogi on nyt ollut aika näyttely-painotteinen ja tulee olemaan kesälomaan asti, kun melkein joka viikonloppu vierähtää näyttelyissä ja agilityssäkin tulee nyt kuukauden tauko. Mutta meillekin päin kuuluu tosi hyvää, koirat terveinä ja ollaan vietetty normaalia kevät elämää ja temppuiltu ja laiskoteltu.


Vanhempia oli ehkä jotain 17 ja taso oli toosi kova. Tuomarina oli Jari-Pekka Kahelin josta tykkäsin tuomarina paljon. Ennen yksilöjä juoksutti ensin viiden ryhmissä kaikki ja sen jälkeen pareittain. Yksilö meni meidän osalta ihan kivasti, ainakin itse olin tyytyväinen. Tuomari ei pyytänyt muuta kuin edestakas eikä kysellyt sen ihmeempiä. Mua vähän jännitti että päästäisiinkö me edes jatkoon, koska kuten sanoin, taso oli kova. Tuomari otti puolet jatkoon ja me päästiin myös jee :D



Sitten pyydettiin kaikilta 7:ltä kolmiot ja seisotukset, ja olin myös kolmioon tosi tyytyväinen. Sitten tuomari pudotti kaksi vielä pois ja loput pääsi sijoille. Olin tosi ilonen ku päästiin sijoille asti noin kovatasoisessa porukassa ja kisaajia oli suht paljon, erkkariksi. Tuomari sijoitti meidät 2.sijalle ! Paremmin ei olisi voinut mennä villakoirien erkkarissa, nuorempien ja vanhempien voittaja oli luonnollisesti villakoira ;)




Testailin vielä Terhin ja Antin muitakin ausseja, Gizmoa, Lakkaa ja kolmannen nimeä en nyt muista :D ihania koiria, pakko myöntää. Noiden kanssa tuun varmaan kehäilemään jatkossa enemmänkin.



Ja jotta postaus varmasti tulisi niin pitkäksi ettei kukaan sitä jaksa lukea niin pakko vielä jatkaa. Puudeleiden jälkeen tein taktisen hallin vaihdon ja menin seurailemaan cairnkatselmusta. Sain Tarjalta cairnin katselmuksen junnuihin lainaan. En tiedä virallista nimeä mutta joku Rokki se oli, tosi innokas kaveri ja esiintyi tosi kivasti. 
Mulla oli vähän sellanen "kuka ei kuulu joukkoon"-fiilis kun astelin kehään, nimittäin vastakisaajat oli kaikki vähä rennommin ottavia 9-12 vuotiaita pikkusia yhtä lukuunottamatta. Tuomari otti meistä (oliko meitä nyt 10) puolet eli 5 jatkoon ja mä olin niissä mukana. Tein pikkumokan loppuvaiheilla kun en nostanut Rokin häntää ylös kun ei enää jaksanut heiluttaa sitä, nooh pikkuvikoja :D 
Oltiin onneksi 3. sijalla ja tosi tyytyväinen olin. En missään nimessä olis halunnut voittaa tossa porukassa, mulla olis tullu vaan huono omatunto:D Kisakokemushan tuokin, ihana tunne kun meni päivän kisat hyvin! Tuomari sanoi kommenttina just tuota häntää, ja sanoinki sille että tyytyväisempi oon näin :) Kuvan saan ehkä vielä myöhemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti